nekrashevych: (julia)
[personal profile] nekrashevych
Дуже цікава стаття. Як лінгвіст-аматор, винахідник особливої мови був запрошений на конференцію в Київ, і тільки вже на конференції зрозумів, що за люди його запросили. Мабуть було розчаруванням його життя.

http://www.newyorker.com/reporting/2012/12/24/121224fa_fact_foer?currentPage=all

Date: 2013-01-06 06:10 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Випередили мене! А я збирався після свят про це постити!)) Ми з вами, здається, зі спільних джерел інформацією живимося.

Date: 2013-01-06 06:16 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Я цю статтю у моїй підписці на одного математика в Google+ сьогодні прочитав, так що мабуть джерела різні :) Але постіть, бо у вас і аудиторія велика, і коментарі було б цікаво почути. Здається, що деякі люди, які там фігурували відомі в ЖЖ.

Date: 2013-01-06 06:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
а я на розсилку з нью-йоркера підписаний)

Date: 2013-01-06 06:48 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
RSS? На все, чи лише на якісь рубрики? Я досі нью-йоркер лише пару разів купляв в аеропортах перед поїздкою. Кожного разу він мене вражав своїм рівнем, але об'єм настільки великий, і тексти настільки довгі і серйозні, що я читав лише невелику частину. Крім того, він досить дорогий, і я чомусь думав, що онлайн вони свої тексти не виставляють, а перевірити не здогадався.

Недавно я для себе відкрив річні альманахи Best American writing, зокрема essays. Значна частина там якраз із Нью-Йоркера.

Date: 2013-01-06 07:05 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Ні, старомодна імейл розсилка з сайту. Безкоштовний контент ще є, але не по числах, а по авторах.

Date: 2013-01-06 09:14 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Випередили мене! А я збирався після свят про це постити!))

Напиши, будь ласка. Дуже цікаво буде почитати. Ти можеш думати про своє паралельно. Не обов'язково зникати на два місяці чи скільки там. )
Edited Date: 2013-01-06 09:20 pm (UTC)

Date: 2013-01-06 09:43 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Краще сама почитай за посиланням. Вся стаття того варта. Нащо тобі чиїсь перекази? Я власне й збирався дати посилання з невеликим коментарем.

Date: 2013-01-06 09:46 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Я вище писав, що у вас читачів багато, а в мене майже немає, так що сенс написати пост все одно є.

Date: 2013-01-06 09:48 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так, напишу.

Date: 2013-01-06 09:11 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Життя цікавіше за будь-яке кіно. ) Прикол, які ті москалі скажені.

In interviews, Bakhtiyarov talks of developing “intellectual special forces” that can bring about the “reëstablishment of a great power” in greater Russia, and give birth to a “new race . . . that can really be called superhuman.”

Цікаво сказано:

In the seventeenth century, European philosophers like Francis Bacon, René Descartes, and Gottfried Leibniz were fascinated by the ways in which natural languages clouded human thought, and wondered if an artificial substitute could more accurately capture the true essence of things.

Neither Sapir nor Whorf formulated a definitive version of the hypothesis that bears their names, but in general the theory argues that the language we speak actually shapes our experience of reality. Speakers of different languages think differently. Stronger versions of the hypothesis go even further than this, to suggest that language constrains the set of possible thoughts that we can have.


Вони б (New Yorker) краще зробили повний опис цікавинок з інших мов які увійшли у ту штучну мову та показали б узгодження дії цих позичень. Молодець мексиканець, може бути початком нової революції у гарному сенсі.

Але я не люблю розповіді про винахід де не пояснюється сам принцип дії, а тільки показуються якісь тривіальні його характеристики. Цим грішить майже уся популяризаторська література. Навіщо читати про щось, якщо все одно не второпав механізму дії і звучить як магія якась?

Також вони намішали у цьому величезному тексті стільки паралельних розповідей, що дочитати треба мати терпіння.
Edited Date: 2013-01-06 09:16 pm (UTC)

Date: 2013-01-06 09:41 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Я так розумію, що він включив у граматику надзвичайно багато всього, і включити все у статтю неможливо. Деякі приклади видно із його опису слова gawk. Я так розумію, що його мовою говорити неможливо, і вона цікава саме як твір мистецтва чи філософії, а не як засіб спілкування.

Доречі, там згадується книжка, про яку я вам говорив у коментарі до вашого допису (Дойчера). А Уілкінс і його філософська мова, яка Гуку сподобалася, - один із головних героїв книжки Ніла Стівенсона "Baroque cycle".

New Yorker - дуже снобістський журнал, але цим він людям і подобається. Наприклад, саме там з'явилася знаменита стаття про скандальну поведінку професора Яо по відношенню до Перельмана. Стаття була написана на дуже високому рівні, що дуже непросто зробити про таку спеціалізовану математичну тему.

Мені стаття якраз дуже сподобалася, я її прочитав на одному диханні.

Date: 2013-01-06 09:46 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
достатньо докладна інфа є у Вікіпедії. Його винахід це власне не мова, а универсальна формула для кодування будь=яких понять.

Date: 2014-04-09 05:31 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Цього Бахтіярова СБУ затримала.

Date: 2014-04-09 06:04 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Он воно як. Це в зв’язку із останніми подіями?

Date: 2014-04-09 06:16 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Так, бойовик-євразієць:
http://ostannipodii.com/ru/a/201403/v_centre_kieva_sbu_zaderzhala_olega_bahtiyarova_odnogo_iz_liderov_evraziyskogo_soyuza_molodezhi_rossii-110002983/

Він і в матеріалі для Нью-Йоркера не приховував, хто він.

Date: 2014-04-09 06:23 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Так, я про це із статті пам’ятаю. Тепер я згадав, що у Білозерської був допис якогось її знайомого, який був присутній під час затримання (чи його одночасно затримали, а потім відпустили). Із допису мені здалося, що у нього і з тими, хто називає себе Правим Сектором теж хороші зв’язки.

Date: 2014-04-09 06:25 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Радикалам, здається, аби тільки бути радикальними, а за кого - питання другорядне.

Date: 2014-04-09 06:10 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Мені не дивно. )
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
І назва статті у Н'ю Йоркері дивно заангажована. Вони прикидаються, що учора народились? Будь-який винахід спочатку спромагається використуватись як зброя з початку виникнеття абізянєго людства. ))) Ржунімагу.
Edited Date: 2013-01-06 09:19 pm (UTC)
From: [identity profile] nekrashevych.livejournal.com
Ну, так цікаво ж не те, що це відбулося, а як саме. Про це і стаття.

Profile

nekrashevych: (Default)
nekrashevych

November 2014

S M T W T F S
      1
2345678
910 1112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 15th, 2026 08:13 pm
Powered by Dreamwidth Studios